Waarom employee experience dé HR-prioriteit van 2025 is
De arbeidsmarkt blijft krap en als HR-professional zie je hoe medewerkers steeds hogere eisen stellen aan hun werkomgeving. Logisch, want werk is niet meer alleen een middel om de rekeningen van te betalen. Het gaat om de totale beleving. Oftewel employee experience (EX).
Interview: Op een geleende racefiets 120 kilometer fietsen op de Fiets naar je Werk Dag
Voor de meeste mensen is 10 tot 15 kilometer fietsen naar het werk al een mooie prestatie. Maar Anniek Ruitenbeek, teammanager van het Operatiecentrum bij Frisius MC in Leeuwarden, pakte het net even anders aan: op Fiets naar je Werk Dag fietste ze 120 kilometer — van Groningen naar Leeuwarden, op een geleende racefiets.
Zo integreer jij de ESG-doelen in een krachtige HR-aanpak
Als HR-professional krijg je steeds vaker te maken met thema’s als duurzaamheid, inclusie en goed bestuur. Belangrijke ambities, maar vaak nog abstract. Hoe maak je die tastbaar in beleid en praktijk? En hoe voorkom je dat het bij loze beloftes blijft? Lees verder hoe je de ESG-doelen gaat vertalen naar de praktijk.
Fiets naar je Werk Dag 2025 breekt records – zo hou jij dit momentum vast in jouw organisatie
Op 15 mei 2025 stapten maar liefst 37.072 mensen op de fiets naar hun werk. Een recordeditie van de Fiets naar je Werk Dag, waar ook 524 organisaties aan deelnamen en samen meer dan €16.000 ophaalden voor CooP-Africa. Dat zegt wat ons betreft maar één ding: fietsen leeft onder werkend Nederland én dat zien we ook terug in de top 100 van de organisaties. Op welke plek zijn jullie geëindigd?
Fiets naar je Werk Dag 2025: Stap op de fiets en verander een leven
Op donderdag 15 mei 2025 organiseert FiscFree voor de 19e keer de nationale Fiets naar je Werk Dag. De dag waarop we heel werkend Nederland willen laten ervaren hoe fijn en gezond het is om je dag op de fiets te beginnen. Maar er is nog een reden om 15 mei op de pedalen te springen. Deze dag is gekoppeld aan Cycling out of Poverty (CooP-Africa).
Binden, boeien en behouden: Hoe trek je generatie Z aan en houd je ze vast?
Generatie Z, geboren tussen 1995 en 2010, betreedt in hoog tempo de arbeidsmarkt. Hun verwachtingen van werk verschillen sterk van die van eerdere generaties. Het gaat hen niet alleen om salaris, maar ook om impact, flexibiliteit en persoonlijke groei. Hoe speel je als werkgever in op deze behoeften? In deze blog ontdek je strategieën om Generatie Z te binden, te boeien en te behouden.
Wat zijn groene arbeidsvoorwaarden
Groene arbeidsvoorwaarden zijn voordelen binnen het arbeidsvoorwaardenpakket waarmee werkgevers duurzame keuzes stimuleren bij hun medewerkers. Dit varieert van het aanbieden van een fietsplan en thuiswerkvergoedingen tot een klimaatbudget voor het verduurzamen van woningen. Het idee is simpel: je geeft medewerkers de mogelijkheid om duurzamere keuzes te maken en je als organisatie je duurzaamheidsdoelstellingen dichterbij brengt.