Home / Werkgevers / Cases / The Greenery

The Greenery

Gepubliceerd op 18 juni 2019
The Greenery

The Greenery vergroot betrokkenheid van medewerkers met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden

The Greenery is een internationaal groente- en fruitbedrijf dat gedurende het jaar een compleet dagvers arrangement aan groenten, fuit en paddenstoelen levert en distribueert aan (internationale) supermarkten, groothandels, cateraars en de verwerkende industrie. Op dit moment is een transitie in gang gezet van een aanbodgedreven organisatie naar een organisatie die snel op kansen en mogelijkheden inspeelt. De ruim duizend medewerkers van The Greenery spelen een hele grote rol in deze transitie. De bereidheid continu te leren en op te staan voor verandering is vanaf nu de constante factor.

Alle mogelijkheden benutten voor een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket

Op de vraag waarom The Greenery extra secundaire arbeidsvoorwaarden binnen de werkkostenregeling (WKR) aanbiedt, komt dan ook het logische antwoord van Roy Vrinten, manager Compensation & Benefits bij The Greenery. ”Wij willen graag alle mogelijkheden benutten om een zo aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket aan te bieden. Bovendien is ‘modernisering van het arbeidsvoorwaardenpakket’ een belangrijk HR-thema. Daar past de invoering van FiscFree® heel goed bij. FiscFree® levert daarin een bijdrage in combinatie met andere acties of maatregelen om de betrokkenheid van de werknemer te vergroten.”

Voor beide partijen en winwin-situatie

Een voorwaarde om extra secundaire arbeidsvoorwaarden binnen de WKR aan te bieden, is dat er de vrije ruimte niet al (volledig) is benut door andere uitgaven, zoals bijvoorbeeld kerstpakketten, personeelsfeestjes of reiskosten. De hoogte van de vrije ruimte is 1,2% van de totale brutoloonsom van een organisatie (red). “Bij The Greenery is er voldoende ruimte en bestond de wens om deze ruimte zo voordelig mogelijk te benutten. Met FiscFree® kunnen zowel werkgever als werknemer profiteren van financieel voordeel. Voor beide partijen geldt een winwin-situatie. Zij ervaren het ook echt als een positief iets en maken er ook veelvuldig gebruik van. De mond-tot-mondreclame heeft gewerkt; voor ons een teken dat we iets goeds doen. Mooi toch, wanneer je dit als werkgever voor je personeel kunt doen?”

Combineer kennis van FiscFree® met eigen ideeën

Iedere werkgever bepaalt haar eigen spelregels in tegenstelling tot een aantal jaren geleden. Toen bepaalde de belastingdienst de regels. Een hele verbetering voor de werkgever. Hoe hebben jullie de spelregels bepaald? Roy:”In eerste instantie hebben we samen met de accountmanager van FiscFree® het aanbod van secundaire arbeidsvoorwaarden bepaald. Zij hebben de ervaring en weten precies welke producten in de smaak vallen bij medewerkers. Blijft over het te besteden of eigenlijk het te verrekenen bedrag. Wij doen dat iets anders dan de andere werkgevers, heb ik begrepen. Om zoveel mogelijk medewerkers de gelegenheid te geven om mee te doen met FiscFree® mogen zijn één keer per jaar iets bestellen. Daarvoor krijgt iedere medewerker een maximaal bedrag toegewezen dat naar eigen inzicht mag worden besteed aan bijvoorbeeld een cadeaukaart van bol.com, mobiele telefoon of computer. Het mooie aan FiscFree® is dat je als werkgever heel flexibel bent en het op een manier kan gebruiken die voor jou als werkgever het beste is!”